Przykładowe
zadania
|
Opis
poznawanych zagadnień |
Laboratorium_1 |
- zapoznanie
się ze środowiskiem programowania
JCreator,
- nabycie umiejętności pisania i uruchamiania prostych
programów w
języku Java,
- wypisywanie
komunikatów w oknie
konsoli lub w oknie dialogowym JOptionPane.showMessageDialog().
- wczytywanie
danych w oknie dialogowym
JOptionPane.showInputDialog().
|
Laboratorium_2 |
- definiowanie klas zawierających prywatne atrybuty i
publiczne metody,
- tworzenie tablicy obiektów i wykonywanie prostych operacji
na tablicy,
- wczytywanie danych w oknie konsoli,
- obsługa wyjątków,
- użycie programu
javadoc do generowania dokumentacji programu.
|
Laboratorium_3 |
- implementacja
interfejsów,
- tworzenie
aplikacji wykorzystujących graficzny
interfejs użytkownika,
- tworzenie i
operowanie na kolekcjach z pakietu „Java Collections
Framework”,
- porównanie
właściwości kolekcji różnych typów
|
Laboratorium_4 |
- doskonalenie
umiejętności tworzenia klas w
wykorzystaniem dziedziczenia i kompozycji,
- nabycie
umiejętności rysowania prostych figur
geometrycznych,
- nabycie
umiejętności implementacji interfejsów,
- nabycie
umiejętności obsługi zdarzeń od
klawiatury (KeyListener),
myszy (MouseListener) oraz uaktywniania widoku (ActionListener)
.
|
Laboratorium_5 |
- zapoznanie
się z cechami apletów, ich implementacją
i uruchamianiem,
- nabycie
umiejętności tworzenia prostych apletów na stronach www,
- doskonalenie
umiejętnosci tworzenia aplikacji z graficznym interfejsem użytkownika.
|
Laboratorium_6 |
- tworzenie aplikacji wielowątkowych,
- tworzenie, uruchamianie i zatrzymywanie wątków,
- sekcjsa krytyczna - synchronizowanie wątków
|
Laboratorium_7
|
SPRAWDZIAN
ZALICZENIOWY |