ZAOCZNE UZUPEŁNIAJĄCE STUDIA MAGISTERSKIE

Wydział: Elektroniki
Kierunek: Automatyka i Robotyka
Rok II     Semestr 1II


                PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE (ARE 1003)

Prowadzący: dr Paweł Rogalinski
pawel.rogalinski (at) pwr.wroc.pl

Literatura:
  1. Krzysztof Barteczko:    „Java od Podstaw do technologii”, Tom 1 i 2, Wyd. MIKOM, 2004.
  2. Krzysztof Barteczko:    „Java, wykłady i ćwiczenia”
  3. Elliot Koffman, Paul Wolfgang:    „Structury danych i techniki obiektowe na przykładzie Javy 5.0”, Wyd. HELION, 2006.
  4. Laura Lemay, R. Cadenhead:    „Java 2 dla każdego”
  5. Bruce Eckel:    „Thinking in Java - edycja polska - wydanie 3”, Wyd. HELION, 2003.<>
  6. <>Marek Wierzbicki:    „Java - programowanie obiektowe”, Wyd. HELION, 2006.
  7. Marcin Lis:    „Java, Ćwiczenia praktyczne, Wydanie II”, Wyd. HELION, 2006.
Dokumentacja:
  1. „JDK 6 Documentation” (on line version) - oficjalna dokumentacja Javy SE
Tutoriale:
  1. The Java SE Tutorials” (on line version) - praktyczny przewodnik dla programistów tworzących aplikacje w języku Java
  2. The Java SE Tutorials” (downloaded version) - praktyczny przewodnik dla programistów tworzących aplikacje w języku Java (nieaktualizowany)
  3. Mark Dexter: „Using the Eclipse Workbench  (video tutorial)
  4. Mark Dexter: „Eclipse and Java for Total Beginners  (video tutorial)
  5. Mark Dexter: „Eclipse and Java: Introducing Persistence  (video tutorial)
  6. Mark Dexter: „Eclipse and Java: Using the Debugger  (video tutorial)

WYKŁADY
Wykład 1 Wstęp_do programowania w języku Java
DRUK
Wykład 2
Podstawy jezyka Java
DRUK
Wykład 3
Definiowanie własnych klas
DRUK
Wykład 4 Kompozycja i dziedziczenie klas
DRUK
Wykład 5 Polimorfizm, metody wirtualne i abstrakcyjne
DRUK
Wykład 6 Interfejsy
DRUK
Wykład 7 Programowanie graficznych interfejsów użytkownika
DRUK
Wykład 8 Kolekcje - pakiet "Java Collectins Framework"
DRUK
Wykład 9 Programowanie współbieżne w Javie (cz. 1)
DRUK
Wykład 10 Programowanie współbieżne w Javie - synchronizacja i koordynacja wątków
DRUK


LABORATORIUM
 Laboratorium 1
  • zapoznanie się ze środowiskiem programowania JCreator,
  • nabycie umiejętności pisania i uruchamiania prostych programów w języku Java,
  • wypisywanie komunikatów w oknie konsoli lub w oknie dialogowym JOptionPane.showMessageDialog().
  • wczytywanie danych w oknie dialogowym            JOptionPane.showInputDialog().
 Laboratorium 2
  • instrukcje warunkowe if, if else, zagnieżdżanie warunków,
  • instrukcja wyboru switch.
  • instrukcje pętlowe while, do while, for
  • proste algorytmy iteracyjne: zliczanie, sumowanie, wybieranie.
 Laboratorium 3
  • definiowanie prostych klas zawierających różne atrybuty i metody,
  • tworzenie tablic obiektów.
  • operacje na tablicach..
 Laboratorium 4
  • definiowanie nowych klas przez dziedziczenie i kompozycję
  • przesłanianie i przeciuążanie metod.,
  • pokrywanie metod i pól statycznych.
 Laboratorium 5
  • doskonalenie umiejętności tworzenia klas w wykorzystaniem dziedziczenia i kompozycji,
  • nabycie umiejętności rysowania prostych figur geometrycznych,
  • nabycie umiejętności implementacji interfejsów,
  • nabycie umiejętności obsługi zdarzeń od klawiatury (KeyListener), myszy (MouseListener)  oraz uaktywniania widoku (ActionListener)
 Laboratorium 6
  • tworzenie prostej aplikacji graficznej wykorzystującej klasy z pakietu Swing
 Laboratorium 7
  • tworzenie prostej aplikacji graficznej wykorzystującej klasy z pakietu Swing
  • doskonalenie umiejętności implementacji interfejsów,
 Laboratorium 8
  • doskonalenie umiejętności tworzenia aplikacji wykorzystujących graficzny interfejs użytkownika,
  • doskonalenie umiejętności implementacji interfejsów,
  • nabycie umiejętności tworzenia i operowania na kolekcjach z pakietu „Java Collections Framework”,
  • porównanie właściwości kolekcji różnych typów.
 Laboratorium 9
SPRAWDZIAN ZALICZENIOWY !
 Laboratorium 10
Zaliczenia i poprawki